Nowe budowy - ekrany akustycznenowe budowy - ekrany akustyczne

Cenowe hitycenowe hity

nowe produktynowe produkty

informacje dotyczące działalności firmy oraz branży budowlanej i drogowej
15 Lipca 2014
Otwieramy biuro handlowe przy zakładzie produkcyjnym !
Od 15 lipca 2014 roku biuro handlowe obsługujące naszych klientów i kontrahentów działa obecnie przy ulicy Cementowej 1 w Krakowie przy naszym zakładzie produkcyjny.Serdecznie zapraszamy.
3 Lutego 2012
Nowa siedziba Biura Handlowego !!!
Od 6 lutego 2012 roku otwieramy nową siedzibę Biura Handlowego w Krakowie przy ulicy J.Conrada 63 /300. ( Naprzeciwko IKEA i Makro ,przy nowowybudowanym Rondzie Ofiar Katynia) Do dyspozycji duży darmowy parking ,serdecznie ZAPRASZAMY ! ( Jednocześnie adres z ulicy Świętokrzyskiej staje się nieaktualny )
24 Lutego 2011
Definitywne zerwanie umowy na budowę odcinka autostrady A4 Brzesko - Wierzchosławice ( Tarnów )
Parafrazując Szekspira należy rzec: "źle się dzieje w Państwie Polskim" W wyniku konfliktu zamawiającego ( GDDKiA ) i generalnego wykonawcy ( konsorcjum firm : polskiej NDI i macedońskiej GRANIT ) rozwiązana została umowa na budowę odcinka autostrady A4 pomiędzy Brzeskiem a Tarnowem. Oznacza to ,że autostrada A4 nie będzie gotowa w całości na EURO 2012, oznacza to jednak przede wszystkim gigantyczne korki na tej trasie w niedalekiej przyszłości.
18 Grudnia 2010
Kolejny certyfikat : PRZEDSIĘBIORSTWO FAIR PLAY 2010
Ponownie w wyniku całorocznego audytu dotyczącego działalności firmy otrzymaliśmy certyfikat PRZEDSIĘBIORSTWO FAIR PLAY 2010. W przedświąteczny weekend miało miejsce uroczyste wręczenie wraz z galą laureatów w Sali Kongresowej PKiN w Warszawie. Szczegóły programu jak również relację z gali można zobaczyć na stronie Przedsiębiorstwo FAIR PLAY.
5 Grudnia 2009
Certyfikat : PRZEDSIĘBIORSTWO FAIR PLAY 2009
W wyniku całorocznego audytu dotyczącego działalności firmy otrzymaliśmy certyfikat PRZEDSIĘBIORSTWO FAIR PLAY 2009. Uroczyste wręczenie miało miejsce w Sali Kongresowej w Warszawie. Szczegóły programu jak również relację z gali można zobaczyć na stronie Przedsiębiorstwo FAIR PLAY.
15 Września 2008
Początek kryzysu w branży budowlanej.
Niestety , nic nie może wiecznie trwać . Kryzys w polskiej branży budowlanej jako najszybciej odczuwalny symptom światowego kryzysu finansowego stał się faktem. Stanęły budowy ,tysiące mieszkań czekają na wykończenie ,brak chętnych na zakup mieszkań , domów i nieruchomości .Ceny materiałów budowlanych spadły mocno w dół osiągając poziom sprzed dwóch lat. Banki wstrzymały kredytowanie inwestycji związanych z budownictwem i bardzo mocno ograniczyły dostępność kredytów dla klientów indywidualnych.Taka sytuacja zdaniem analityków może potrwać nawet cztery ,pięć lat.
4 Czerwca 2008
PIÓRO BIZNESU dla Naszej firmy !
Z rąk prezydenta miasta Krakowa Pana Jacka Majchrowskiego przedstawiciele naszej firmy otrzymali prestiżową nagrodę : PIÓRO BIZNESU ' 2008 nadawaną przez kapitułę Stowarzyszenia Małych i Średnich Przedsiębiorstw KRAK - BUSINESS. Jest to nagroda za wkład firmy w branżę budowlaną i drogową.
15 Marca 2008
Początek kolejnego sezonu budowlanego.
Wszystko wskazuje na to ,że ten sezon będzie najlepszy od lat , a tym samym zdetronizuje dotychczasowego lidera sprzed roku.Plusem właśnie rozpoczętego sezonu będą bardziej ustabilizowane ceny i dostępność kazdego materiału. Spore grono klientów dokonało już zimowych zakupów z myślą o sprawnym rozpoczęciu wiosennej budowy.
20 Grudnia 2007
Rok rekordów w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Małopolsce.
2007 rok był kolejnym rekordowym pod względem nakładów na inwestycje i modernizacje dróg krajowych Małopolski - wydano aż 900 mln zł. W stosunku do wydatków roku 2006 (582,9 mln zł) stanowi to 135%. Aż 68% stanowiły środki pozabudżetowe (Krajowy Fundusz Drogowy, Europejski Bank Inwestycyjny, Fundusz Spójności). Na każdy kilometr z liczącej 886,0 km sieci dróg krajowych w Małopolsce wydano 1,02 mln zł. Prowadzono prace budowlane i projektowe obejmujące 615,0 km dróg, czyli 69,4 % sieci dróg w Małopolsce. W tym: roboty budowlane były prowadzone na drogach o łącznej długości 244,9 km (27,6% sieci), a prace projektowe objęły 370,1 km dróg (41,8 % sieci). INWESTYCJE W 2007 ROKU NA DROGACH KRAJOWYCH MAŁOPOLSKI PODSUMOWANIE 900,0 mln zł w tym: Krajowy Fundusz Drogowy:314,3 mln zł Europejski Bank Inwestycyjny (pożyczka):254,4 mln zł Fundusz Spójności:49,5 mln zł RAZEM ŚRODKI POZABUDŻETOWE:618,2 mln zł BUDŻET PAŃSTWA: 285,0 mln zł.
25 Października 2007
Nowy produkt TECHBUDU
Od wiosny przyszłego roku nasza firma będzie producentem stropów gęstożebrowych TERIVA.Obecnie trwa certfikacja tego wyrobu. Stropy TERIVA będą produkowane równolegle ze stropami typu TECHBUD.
25 Sierpnia 2007
Branża budowlana ma swój czas
Ceny materiałów budowlanych ustabilizowały się na określonym poziomie i zaczęły powoli maleć.Istotnym czynnikiem był indywidualny import materiałów z państw ościennych ,a także z Austrii,Węgier i Rumunii.
16 Czerwca 2007
Kompletne wariactwo w branży !!!
W ciągu ostatnich kilku tygodni ceny materiałów budowlanych skoczyły o ponad 100 % a w niektórych przypadkach nawet o 300 %!!!.Brylują w tym firmy produkujące ceramikę budowlaną ,wykorzystując przyzwyczajenie Polaków do tego materiału.
16 Kwietnia 2007
Mamy Mistrzostwa !!!
Optymistów niebrakowało ,ale byli jednak mniejszością. Decyzja o przyznaniu organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2012 Polsce i Ukrainie jest nieprawdopodobnym sukcesem bez precedensu w Naszej nowej historii. Co to oznacza dla branż budowlanej i drogowej - setki kilometrów autostrad przyspieszonych o dwa lata ,drogi ekspresowe ,których w planach nie było ,stadiony ,hotele ,lotniska ,cała infrastruktura miejska i drogowa. Jednym słowem obłęd inwestycyjny ,czas już płynie a to tylko pięć lat.
23 Marca 2007
Sezon budowlany w pełni
Dzięki najcieplejszej zimie od dziesiątków lat już w marcu mamy pełnie sezonu budowlanego. W zgodnej opinii specjalistów ma on być rekordowy pod każdym względem ,a Polska ma się stać jednym wielkim placem budowy.
21 Lutego 2007
Rekordowy budżet
Po raz pierwszy w historii budżet krakowskiego oddziału GDDKiA przekroczy miliard złotych. Realizacja inwestycji będzie finansowana z sześciu źródeł: KFD, EBI, BŚ, FS, ERDF i budżetu państwa, przy czym ponad 60% środków na inwestycje będzie pochodziło ze źródeł pozabudżetowych. W przeliczeniu: na każdy kilometr naszej sieci wydamy ponad 1,2 mln złotych. Tak wielki budżet to przede wszystkim wyzwanie dla firm wykonawczych, gdyż od nich zależy, czy na poszczególnych inwestycjach wykorzystają zaplanowane środki. REKORDOWY BUDŻET GDDKiA O/KRAKÓW: 1.056.404.800,00 zł w tym: Krajowy Fundusz Drogowy: 278,0 mln zł Europejski Bank Inwestycyjny (pożyczka): 42,5 mln zł Bank Światowy (pożyczka): 226,0 mln zł Fundusz Spójności: 48,5 mln zł Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego: 28,0 mln zł RAZEM ŚRODKI POZABUDŻETOWE: 623,0 mln zł W 2007 roku na 234,8 km małopolskich dróg krajowych (27% sieci) będą prowadzone prace nad inwestycjami wartymi ponad 2,5 miliarda złotych.
1 Lutego 2007
A-4 Kraków - Szarów ,wyłoniono wykonawcę.
Przetarg na budowę autostrady A4 pomiędzy węzłem "Wielicka" a węzłem "Szarów" wkroczył w ostatnią fazę. Komisja, po skrupulatnym zbadaniu ofert, jako najkorzystniejszą wskazała ofertę hiszpańsko - polskiego konsorcjum złożonego z firm DRAGADOS SA oraz Polimex Mostostal SA. Zwycięska oferta opiewa na kwotę 839.328.570,79 zł brutto. Cykl realizacji inwestycji zaplanowano na 24 miesiące. Przetarg na budowę autostrady A4 pomiędzy węzłem "Wielicka" a węzłem "Szarów" wkroczył w ostatnią fazę.

Komisja, po skrupulatnym zbadaniu ofert, jako najkorzystniejszą wskazała ofertę hiszpańsko - polskiego konsorcjum złożonego z firm DRAGADOS SA oraz Polimex Mostostal SA. Teraz wyniki zostaną przesłane do Prezesa Urząd Zamówień Publicznych do zatwierdzenia (ma na to 30 dni) i jeśli nic nie stanie na przeszkodzie około połowy marca będzie można podpisać umowę z wykonawcą.

Ponieważ budowa A4 Kraków-Szarów jest finansowana w całości z Krajowego Funduszu Drogowego, więc przetarg jest prowadzony według przepisów ustawy o zamówieniach publicznych i jego wyniki nie podlegają już zatwierdzaniu przez jakiekolwiek instytucje unijne. Zwycięska oferta opiewa na kwotę 839.328.570,79 zł brutto. Cykl realizacji inwestycji zaplanowano na 24 miesiące. Dotychczas na realizację odcinka autostrady pomiędzy węzłem Wielicka a węzłem Szarów wydano już 259,3 mln złotych: 84,9 mln zł na badania archeologiczne, 161,4 mln zł na wykupy gruntów. i 13,0 mln zł na projekt.

Jutro zostanie podpisana umowa na prawie 600 tysięcy złotych na wycinkę drzew w pasie przyszłej autostrady.

Wykonawca ma uporać się z tym zadaniem do końca lutego, gdyż po tym terminie rozpoczyna się okres lęgowy i nie można wycinać drzew. Warto przy okazji nadmienić, że po wybudowaniu autostrady wokół niej zasadzonych zostanie 4.200 drzew liściastych, 1.350 drzew iglastych i ponad 20 tysięcy krzewów liściastych. Zakres inwestycji obejmuje budowę 19,9 km autostrady z węzłem autostradowym "Szarów". Drugi węzeł "Bieżanów" , który także znajdzie się na trasie autostrady, zostanie powstanie w ramach budowy drogi ekspresowej S7 Bieżanów - Christo Botewa, która ma rozpocząć się niebawem. Ponadto na odcinku Kraków - Szarów zostanie wzniesionych 30 obiektów mostowych: 15 wiaduktów autostradowych, 6 wiaduktów drogowych, 5 mostów autostradowych, 1 przejście dla zwierząt oraz 3 mosty drogowe.

Dla wygody kierowców zaprojektowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych. Realizowana inwestycja jest elementem Europejskiego Korytarza Transportowego Nr III, przebiegającego na linii wschód-zachód od granicy niemieckiej przez uprzemysłowioną część Polski. Jest również częścią europejskiej trasy E40. Zobacz wizualizację węzła
4 Stycznia 2007
UE inwestuje miliardy w polskie drogi
Nie sprawdziły się obawy o polityczny klucz podziału pieniędzy z UE. Rząd zapewnił pieniądze unijne m.in. na warszawskie metro (1,8 mldeuro). Wbrew sceptykom, którzy obawiali się, że po porażce Kazimierza Marcinkiewicza w walce o prezydenturę stolicy z kandydatką PO Hanną Gronkiewicz-Waltz, PiS "zapomni" o tej obietnicy.

Inne wielkie projekty rządu to:

wśród dróg - 1,5 mld euro na odcinki autostrady A1; na koleje - 1,5 mld euro na remont linii E59 (Wrocław -Poznań - Szczecin - Świnoujście); w energetyce - połączenie Polska - Litwa (654 mln euro); na gospodarkę wodno-ściekową - 300 mln euro dla Katowic; na zagospodarowanie śmieci - 400 mln euro dla Warszawy.

Podział pieniędzy nie odbył się bez tarć. Ministrowie transportu Jerzy Polaczek z PiS i gospodarki morskiej Rafał Wiechecki z LPR starali się wyrzucić ze swojej listy inwestycji budowę Trasy Sucharskiego w Gdańsku (220 mln euro). To ośmiokilometrowa "końcówka" autostrady A1, dzięki której - częściowo w tunelu pod Martwą Wisłą - ciężarówki jadące z gdańskiego portu nie będą stały w korkach i ominą zabytkowe śródmieście. W końcu trasa finansowana będzie z puli gospodarki morskiej.

Na wszystkie inwestycje z programu "Infrastruktura i środowisko" wydamy w latach 2007-13 aż 27,8 mld, czyli ponad 40 proc. wszystkiego, co dostaniemy z Unii (tj. 67 mld). Dzięki temu polska infrastruktura ma, jeżeli nie dorównać, to przynajmniej zbliżyć się do unijnej. Mamy zbudować m.in. 500 km autostrad, ponad 1600 km dróg ekspresowych, do remontu trafią tysiące kilometrów linii kolejowych, zainwestujemy w pięć lotnisk (patrz mapka).

Już dziś dzięki dotacjom z Unii Europejskiej, które dostaliśmy na lata 2004-06, Polska się zmienia. Przykłady? Kolej remontuje odcinek Warszawa - Łódź; po zakończeniu prac będziemy podróżować nie 2,5 godz., ale 65 min (przynajmniej tak zapewnia PKP).

- Oczywiście, żeby nasze projekty w latach 2007-13 dostały pieniądze, muszą być świetnie przygotowane, Komisja Europejska nie może mieć żadnych zastrzeżeń - zapowiada Jerzy Kwieciński, wiceminister w resorcie rozwoju regionalnego.

Uwaga istotna, bo dotychczas z realizacją dużych projektów infrastrukturalnych mieliśmy kłopoty. A w przypadku dróg czas na przygotowanie inwestycji to minimum trzy lata, sama budowa - około dwóch lat.

Rząd ma jeszcze nanieść techniczne poprawki do listy inwestycji. Później wyśle ją do Brukseli. Kiedy? Może do końca tygodnia. Pierwsze inwestycje mają ruszyć jeszcze w tym roku.

Trzeba się spieszyć, bo do końca 2013 roku na budowę autostrad i dróg ekspresowych, rozbudowę lotnisk, oczyszczalnie ścieków czy metro mamy wydać w sumie ponad 36,3 mld euro (do unijnych dotacji dochodzi udział własny budżetu). To grubo ponad 105 mld zł!

Ministerstwo Rozwoju zapowiada, że na liście inwestycji mogą pojawić się zmiany. - Rząd będzie chciał jeszcze przeprowadzić konsultacje społeczne, czyli chętni będą mogli się zaopiniować plany inwestycyjne. Listę projektów poddamy też prognozie oddziaływania na środowisko - mówi minister Kwieciński. ( żródło: Gazeta Wyborcza )
Zobacz mapę planowanych inwestycji
18 Grudnia 2006
Otwarto oferty na budowę odcinka autostrady A-4 Kraków -Szarów.
W Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie otwarto dzisiaj oferty złożone. w przetargu na budowę autostrady A4 pomiędzy węzłem "Wielicka" a węzłem "Szarów". Spośród 8 firm i konsorcjów zaproszonych do II etapu przetargu, oferty złożyło 7 podmiotów. Oferty oscylowały wokół kwoty 900 milionów złotych. Naszą autostradę chcą, oprócz polskich firm, budować: Niemcy, Portugalczycy, Francuzi, Grecy, Austriacy i Hiszpanie:

1/ hiszpańsko – polskie konsorcjum: DRAGADOS SA oraz Polimex – Mostostal S.A. – 839.328.570,79 zł brutto;

2/ grecka firma J&P – AVAX S.A. – 839.439.470,89 zł brutto:

3/ francusko – polskie konsorcjum: DTP TERRASSEMENT S.A.; Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "MOSTY - ŁÓDŹ" SA; POLDiM Tarnów S.A. – 875.434.542,94 zł brutto

4/ konsorcjum stworzone przez portugalską firmę i jej polski oddział: MOTA – ENGIL Polska SA oraz MOTA – ENGIL Engenharia e Construcao SA – 951.830.862,15 zł brutto;

5/ polski Budimex Dromex SA – 978.762.960,49 zł brutto;

6/ konsorcjum stworzone przez austriacką firmę i jej polski oddział: STRABAG Sp. z o.o. oraz STRABAG AG – 985.157.662,56 zł brutto;

7/ polsko – niemiecko – portugalskie konsorcjum stworzone przez: Bilfinger Berger Sp. z o.o., Bilfinger Berger AG, Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych SA, MSF-MONIZ DA MAIA, SERRA & FORTUNATO – EMPEREITEIROS SA oraz TEODORO GOMES ALHO & FILHOS LDA – 1.192.025.637,25 zł brutto.

Długość całego postępowania przetargowego zależy od ewentualnych protestów oferentów, czego zamawiający nie jest w stanie przewidzieć. Przewidywany termin podpisania umowy z wykonawcą to I kwartał 2007 roku, więc prace mogłyby ruszyć wiosną 2007 roku. Cykl realizacji inwestycji zaplanowano na 24 miesiące. Zakres obejmuje budowę 19,9 km autostrady z dwoma węzłami autostradowymi: "Bieżanów" i "Szarów". Na tym odcinku autostrady zostanie wzniesionych 30 obiektów mostowych: 15 wiaduktów autostradowych, 6 wiaduktów drogowych, 5 mostów autostradowych, 1 przejście dla zwierząt oraz 3 mosty drogowe.

Warto wspomnieć, że trwają już prace przygotowawcze polegające na wyburzaniu nieruchomości położonych w pasie autostrady, wykupionych uprzednio przez GDDKiA. Ogłoszono także przetarg na wycinkę drzew, która zostanie wykonana w najbliższych tygodniach ze względu na przepisy dotyczące ochrony środowiska.

Realizowana inwestycja jest elementem Europejskiego Korytarza Transportowego Nr III, przebiegającego w kierunku wschód – zachód od granicy niemieckiej przez uprzemysłowioną część Polski. Jest również częścią europejskiej trasy E40. Kontrakt finansowany jest ze środków Krajowego Funduszu Drogowego. 
10 Października 2006
Kolejny odcinek "Zakopianki" będzie przebudowany.
Ruszają prace nad modernizacją ok. 18-kilometrowego, najtrudniejszego technicznie odcinka popularnej "zakopianki" pomiędzy Lubniem i Chabówką. Podpisana została umowa z niemiecką firmą, która wykona dokumentację projektową dla dwupasmowej trasy.

Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) powierzył wykonanie dokumentacji projektowej, a także uzyskanie pozwolenia na budowę oraz sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji niemieckiemu konsorcjum utworzonemu przez firmy VEPRO Verkehrsbau Projekt GmbH oraz Ingenieurburo H. Vossing GmbH. Konsorcjum to wygrało międzynarodowy przetarg oferując najniższą cenę. Wartość kontraktu wynosi prawie 27,9 mln zł brutto.

Zdaniem dyrektora krakowskiego oddziału GDDKiA Zbigniewa Rapciaka, jest to szczególny kontrakt, ponieważ jednym z jego elementów będzie zaprojektowanie najdłuższego w Polsce tunelu drogowego o długości prawie 2 kilometrów pod górą Luboń Mały. Ponadto cała trasa przebiegać będzie w bardzo trudnym geologicznie górskim terenie.

Harmonogram zadania przewiduje, że wykonawca za dwa lata dostarczy projekt inwestycji wraz z pozwoleniem na budowę. W drugiej połowie 2008 roku powinien zostać ogłoszony przetarg na wykonawstwo, a prace budowlane mogą ruszyć na przełomie 2008 i 2009 roku. Oddanie do użytku nowego odcinka "zakopianki" powinno nastąpić pod koniec 2010 lub w 2011 roku.

Według drogowców, odcinek dwupasmowej "zakopianki" pomiędzy Lubniem i Chabówką jest najtrudniejszym do zrealizowania pod względem technicznym i zarazem najkosztowniejszym. Zakres prac obejmie m.in. budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 17,5 km między Lubniem i Rabką oraz dwujezdniowego odcinka drogi klasy głównej przyspieszonej (GP) pomiędzy Rabką i Chabówką.

Ponadto powstaną dwa dwupoziomowe węzły w Skomielnej Białej i Zaborni, tunel pod Luboniem Małym, 10 wiaduktów, trzy estakady oraz most na rzece Lubieńce. Koszt przygotowania i realizacji inwestycji wyniesie ponad 1 mld zł.

"Pieniądze na ten cel są zagwarantowane" - podkreślił Rapciak. Inwestycja będzie finansowana prawdopodobnie ze środków unijnego Funduszu Spójności.

Obecnie trwa budowa ekspresowego odcinka "zakopianki" pomiędzy Myślenicami i Lubniem. Po zakończeniu tej inwestycji na trasie Kraków-Zakopane pozostaną jeszcze trzy jednojezdniowe odcinki: Lubień-Chabówka, Rdzawka - Nowy Targ (12,2 km) oraz Nowy Targ- Zakopane (18,4 km).

Ciąg drogowy Kraków - Zakopane, zwany "zakopianką", ma 94,5 km długości (od węzła autostradowego w Opatkowicach do Zakopanego). W jego skład wchodzi 54,8 km drogi krajowej nr 7 (od Krakowa do skrzyżowania w Rabce Zaborni) oraz 39,7 km drogi krajowej nr 47 od Zaborni do Zakopanego.
4 Października 2006
120 mld złotych na drogi - Plan dla Polski
W latach 2007-2013 planowane jest wydanie 120 miliardów złotych na realizację programu budowy dróg i autostrad - powiedział w środę minister transportu Jerzy Polaczek na otwarciu Pierwszego Polskiego Kongresu Drogowego w Warszawie . Pieniądze te mają pochodzić ze środków krajowych, funduszy unijnych i międzynarodowych instytucji finansowych.

Polaczek powiedział, że pieniądze zostaną przeznaczone na realizację programu, który przewiduje wybudowanie w ciągu 6 lat ok. 1200 km autostrad, ok. 1600 km dróg ekspresowych oraz modernizację tys. km dróg rocznie.

W 2013 roku długość sieci dróg ekspresowych ma wynieść 1800 km, długość autostrad 1729 km, a zmodernizowane zostanie 75 proc. pozostałych dróg krajowych.

Jak informował Polaczek we wtorek, do końca września br. wydano w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport (SPOT) 92 mln euro. Oznacza to, że nie ma żadnego zagrożenia dla wykorzystania funduszy unijnych na infrastrukturę transportową.

Według wiceminister transportu Barbary Kondrat, zgodnie z zasadami unijnymi, w trzecim roku od przyznania środków finansowych na realizację SPOT, Polska powinna wypłacić 85,5 mln euro, aby w 2006 r. jakiekolwiek środki finansowe nie musiały być zwrócone do budżetu Unii Europejskiej.

Jej zdaniem, ministerstwo transportu wywiązało się z tego obowiązku już w końcu września. Beneficjentom wypłacono ponad 92 mln euro (364 mln zł), czyli 7 mln euro więcej niż wymagana przez Komisję Europejską kwota. źródło: onet.pl
27 Sierpnia 2006
Pustak szalunkowy numer 2.000.000 !
Dwumilionowy pustak szalunkowy opuścił linię produkcyjną naszej firmy.Ten bardzo popularny produkt stosowany był przede wszystkim w fundamentach domów jednorodzinnych uczestniczył również przy budowie osiedli mieszkaniowych ,ale także przy budowie basenów,murów oporowych i zbiorników dla rolnictwa.
03 Sierpnia 2006
Kierunek Bałkany !
Zarówno Słowenia będąca już członkiem Unii Europejskiej jak i Chorwacja ,która do niej puka to kraje gdzie w bardzo ,krótkim czasie wybudowano od podstaw sieć autostrad obecnie stale ją rozbuduwując. Na zaproszenie firm związanych z budową i projektowaniem dróg w tych krajach delegacja naszej firmy odbyła roboczą wizytę na aktualnie budowanych odcinkach. Zdecydowanie największe wrażenie wywołuje Autostrada A1 z Zagrzebia do Splitu ze względu na niezwykle trudne warunki terenowe ilość i długość tuneli ,a także niezwykłe tempo prac ! Oto linki gdzie znajdziecie Państwo wszystkie istotne informacje dotyczące czynnych i planowanych autostrad w Słowenii i Chorwacji. Zobacz również galerię zdjęć.
17 Lipca 2006
Rośnie eksport
W przeciągu ostatnich trzech miesięcy nasza firma prawie trzykrotnie zwiększyła eksport. Główne rynki to Słowacja i Czechy oraz Austria. Zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszą się uniwersalne pustaki szalunkowe i belki stropowe.
29 Czerwca 2006
A2 - Wkrótce otwarcie
105-kilometrowy odcinek autostrady A2 od Strykowa do Konina zostanie oddany do użytku 26 lipca tego roku. Przez pierwszy rok przejazd tym odcinkiem będzie bezpłatny - zapowiedział na spotkaniu w Łodzi minister transportu Jerzy Polaczek. "To najdłuższy odcinek autostrady, oddany w najszybszym terminie (w ciągu 21 miesięcy), zrealizowany przez administrację rządową, przy dostosowaniu w ciągu najbliższego roku tego odcinka do parametrów autostrady płatnej i z bardzo dobrymi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego" - mówił podczas konferencji prasowej minister Polaczek. Minister poinformował, że planowane jest wydzielenie odcinków autostrad A2 i w przyszłości A1, przebiegających w obrębie aglomeracji łódzkiej, które będą odcinkami bezpłatnymi. Latem 2007 roku odcinek Stryków-Konin ma zostać dostosowany do systemu poboru opłat. Odpowiedzialna za eksploatację tego odcinka będzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Dyrektor GDDKiA Zbigniew Kotlarek zapowiedział, że przejazd tym fragmentem A2 dla samochodów osobowych kosztować będzie prawdopodobnie 10 zł. Odcinek został zrealizowany w systemie tradycyjnym, czyli z środków budżetowych i w około 80 proc. ze środków unijnych. Jego budowa kosztowała 354 mln euro netto.
Minister transportu przypomniał, że w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego realizowany będzie odcinek autostrady A2 ze Strykowa w kierunku Warszawy oraz najdłuższy odcinek A1 Stryków- Pyrzowice. Według niego, na te dwa odcinki, które są w przygotowaniu złożyło oferty wiele znaczących konsorcjów drogowych. Ze środków publicznych i unijnych realizowany będzie natomiast odcinek Stryków-Toruń. Polaczek podkreślił również, że jednym z priorytetów rządu jest zrealizowanie drogi ekspresowej S8 z Wrocławia przebiegającej przez teren województwa łódzkiego do Warszawy.
17 Maja 2006
500 kilometrów autostrad
Zbudowanie 500 km autostrad i 1,5 tys. km dróg ekspresowych za około 25-30 mld euro do 2013 roku zapowiedział premier Kazimierz Marcinkiewicz w liście do uczestników XII Międzynarodowych Targów Budownictwa Drogowego "Autostrada-Polska". Ze środków unijnych współfinansowane będą priorytetowe inwestycje obecnego rządu - budowa autostrad A1, A2 i A4 oraz budowa dróg ekspresowych: S3 (Szczecin-Gorzów), S8 (Białystok- Warszawa-Wrocław) i S19 (Białystok-Lublin-Rzeszów). Oprócz inwestycji na drogach krajowych prowadzone też będą prace na drogach innych kategorii, finansowane z programów regionalnych" - napisał premier.

Na inwestycje transportowe, wraz z krajowym współfinansowaniem, we wszystkich programach inwestycyjnych przeznaczona zostanie kwota od 25 do 30 mld euro. "Inwestycje na tak dużą skalę nie są planowane w żadnej innej sferze gospodarki" - zaznaczył Marcinkiewicz.

Dodał, że proces naprawy sytuacji komunikacyjnej w naszym kraju i budowanie spójności z innymi krajami europejskimi - do czego wielką wagę przykłada Komisja Europejska - leży w naszym "żywotnym" interesie. Inwestycje w dziedzinie transportu pośrednio wzbogacają wiele innych dziedzin i jako takie są "poważnym impulsem rozwojowym" - wyjaśnił premier.

"Poprawa stanu sieci transportowej w Polsce jest warunkiem utrzymania w dłuższej perspektywie wysokiego tempa wzrostu gospodarczego" - podkreślił szef rządu.

W pawilonach Targów Kielce prezentuje się rekordowa liczba 600 firm z 21 krajów. Wystawcy oferują sprzęt i materiały do budowy dróg, mostów, wiaduktów, tuneli, stacji benzynowych oraz oznakowanie i infrastrukturę związaną z drogownictwem i użytkowaniem autostrad.
8 Maja 2006
Budowlany BOOM
Boom w branży budowlanej jest odzwierciedleniem szerszego procesu ożywienia w polskiej gospodarce. Dobre sygnały nadchodzą bowiem od naszych głównych partnerów w Europie Zachodniej. Według ostatnich prognoz Komisji Europejskiej tempo rozwoju gospodarczego w UE wzrośnie w tym roku do 2,3 proc. PKB i do 2,1 proc. w samej tylko strefie euro. To o 0,2 proc. więcej niż zakładano jesienią 2005 r. Wsparcie dla ogólnoeuropejskiego odrodzenia gospodarczego przyjdzie ze strony silniejszego popytu wewnętrznego. Należy spodziewać się wzrostu inwestycji, zwłaszcza w sprzęt i urządzenia. W 2006 roku przyspieszą także inwestycje budowlane i konstrukcyjne, głównie dzięki boomowi budowlanemu w Niemczech.

W Polsce według tych samych prognoz PKB w 2006 r. powiększy się o 4, 5 proc. (i 4,6 proc. w 2007 r.). Są to znacznie skromniejsze założenia od szacunków Ministerstwa Finansów, którego zdaniem w pierwszym kwartałe nasza gospodarka rozwijała się w tempie aż 5,4 proc. Prognozy na przyszły rok są obecnie równie optymistyczne. Motorem napędowym gospodarki ma być wzrastająca konsumpcja ludności. Do wzrostu popytu wewnętrznego oraz importu w latach 2006-2007 istotnie przyczyni się napływ unijnych funduszy, których udział w PKB wyniesie - odpowiednio - 1,2 proc. i 1,5 proc. Utrzyma się też doskonała dynamika eksportu. Nic więc dziwnego, że szacunki PKB po I kwartale rewiduje w górę także Ministerstwo Gospodarki.
Można się spodziewać, że w obecnym roku tych korekt w górę będzie więcej. Dotyczyć to będzie nie tylko całej gospodarki, ale także wielu ważnych jej branż. Z sondy przeprowadzonej przez GP wśród ekonomistów i ekspertów budownictwo zdobyło pozycję lidera, jako branża w której w 2006 r. będzie się robić najlepsze interesy.

- Dlaczego? Po pierwsze najbardziej dynamicznie rozwija się ta część budownictwa, która jest związana z przygotowaniem terenów pod budowę. W I kw. 2006 notowano tu aż 50-proc. tempo wzrostu w porównaniu z trzema pierwszymi miesiącami 2005 roku. Jeśli tak szybko prowadzone są prace przygotowawcze to znaczy, że już wkrótce ruszą następne etapy procesu budowlanego. Wysoka była też w pierwszym kwarale dynamika robót budowlano-wykończeniowych. - Trudno się dziwić. Jeśli ktoś włożył pieniądze w inwestycję, to chce ją jak najszybciej skończyć - wyjaśnia Małgorzata Krzysztoszek - szef Departamentu Eksperckiego PKPP Lewiatan.

Jeśli budownictwo będzie się szybko rozwijało, to również przemysł materiałów budowlanych - dodaje Marcin Peterlik, ekspert IBnGR. Z danych Stowarzyszenia Producentów Cementu wynika, że w porównaniu z marcem 2005 roku produkcja klinkieru wzrosła o 24,1 proc., a sprzedaż cementu w kraju aż o 52,1 proc.
15 Kwietnia 2006
Morze pieniędzy na drogi
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad najważniejsze inwestycje drogowe do roku 2010 będą kosztować ponad 30 mld złotych. Wśród priorytetów są autostrady A1,A2 i A4 oraz budowa dróg ekspresowych ze Szczecina do Legnicy , z Suwałk do Rzeszowa i przygotowanie budowy takiej trasy z Wrocławia do Warszawy.
10 Kwietnia 2006
Wyniki badań natężenia ruchu
W ciągu 5 ostatnich lat natężenie ruchu na drogach krajowych w Polsce wzrosło o 18 proc. Najbardziej obciążone są drogi na Śląsku, bardzo duży ruch jest także w województwach: małopolskim, łódzkim, wielkopolskim i mazowieckim. Najmniej samochodów jeździ po drogach województw warmińsko-mazurskiego i podlaskiego. Pomiar natężenia ruchu wykonywany jest co 5 lat. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad właśnie opublikowała wstępne wyniki pomiaru z ubiegłego roku, podczas którego pojazdy liczono w 1719 punktach w całej Polsce. Średnie dobowe natężenie ruchu na drogach krajowych to 8244 pojazdy, co oznacza, że w ciągu ostatnich 5 lat natężenie ruchu wzrosło o 18 proc. W latach 1995-2000 odnotowano 31-proc. wzrost liczby pojazdów na polskich drogach. Najbardziej obciążone są drogi na Śląsku - przez każdą z nich w ciągu doby przejeżdża ponad 13,4 tys. pojazdów, przy czym przez drogi międzynarodowe aż 23,7 tys. pojazdów na dobę. Na małopolskich drogach krajowych pojawia się średnio po 10,6 tys. samochodów na dobę, na drogach międzynarodowych - blisko 16,3 tys. Z dróg województwa łódzkiego korzysta codziennie po 10,2 tys. kierowców, w tym z dróg międzynarodowych - ponad 16,8 tys. Wielkopolskie drogi: w ciągu doby ruch 9,8 tys. pojazdów, drogi międzynarodowe w tym województwie: 13,7 tys. Mazowsze w rankingu jest dopiero piąte, bo po każdej z dróg jeździ średnio po 9,2 tys. samochodów, ale po drogach międzynarodowych aż 18 tysięcy. Najbardziej wzrosło natężenie ruchu w województwach: podlaskim (o 31 proc.), dolnośląskim (o 26 proc.), lubuskim (o 26 proc.), warmińsko-mazurskim (o 25 proc.) i podkarpackim (o 24 proc.). Najmniejszy wzrost - o 11 proc. - odnotowano na Śląsku. W Małopolsce natężenie ruchu wzrosło o 13 proc., podobnie jak w województwie łódzkim. To oznacza, że stosunkowo najmniejszy wzrost odnotowano na drogach, gdzie natężenie jest już największe. Najbardziej obciążone drogi w Polsce to E-75 (ponad 18,3 tys. pojazdów na dobę), E-40 (blisko 17,2 tys.) i E-77 (ponad 15 tys.). To średnie z całego przebiegu. W jednym punkcie największy ruch (ponad 50 tys. pojazdów na dobę) stwierdzono na autostradzie A-4 w Katowicach, drodze nr 7 Raszyn - Janki i przejściu w Raszynie, drodze nr 8 Warszawa - Marki, drodze nr SA86 Sosnowiec - Katowice oraz na drodze nr 79 Warszawa - Mysiadło. W ciągu ostatnich 5 lat najbardziej - o 49 proc. - wzrósł ruch samochodów ciężarowych z przyczepami. W latach 1995-2000 wzrost wynosił 68 proc., co oznacza, że w ciągu 10 lat na polskich drogach liczba samochodów ciężarowych z przyczepami (najbardziej niszczących nawierzchnię) wzrosła 2,5-krotnie. W latach 2000-2005 liczba samochodów osobowych wzrosła o 17 proc. O ponad jedną piątą zmalał ruch ciągników, a prawie o 20 proc. - ruch rowerów. Aż o 27 proc. przybyło motocykli, ale nadal stanowią one tylko 0,2 proc. wszystkich pojazdów na drogach krajowych (zaś samochody osobowe - 70,3 proc.) źródło:Dziennik Polski
21 Marca 2006
Nowe pustaki szalunkowe TECHBUD CC - początek sprzedaży
Nieznośnie długa i mroźna zima pomału odchodzi w niepamięć.Rozpoczyna się długo oczekiwany sezon budowlany ,który w zgodnej opinii ludzi związanych z branżą ma szansę być rekordowym od wielu lat. Techbud przygotował nową rodzinę pustaków szalunkowych wykorzystując wieloletnie doświadczenie przy produkcji pustaków CS-10-U. Nowa rodzina oferuje całkiem nowe rozwiązania elementów narożnych oraz ulepszone pustaki podstawowe.szczegóły nowej oferty Doskonała jakość tego nowego produktu zaowocowała tym ,że 25 % pierwszej sprzedanej partii trafiła na place budów we Francji i Luksemburgu.
3 Lutego 2006
Rekordowy budżet GDDKiA w Małopolsce !
Rekordowo wysoki jest budżet krakowskiego oddziału GDDKiA zaplanowany na 2006 rok: 860 mln złotych, to prawie o 60% więcej, niż wydane w roku ubiegłym ok. 500 mln złotych. Aż 65 mln złotych przeznaczono na przygotowanie nowych inwestycji , posłużą do sfinansowania wykupów gruntów, badań archeologicznych i opracowania dokumentacji projektowej. Sieć dróg krajowych Małopolski licząca - od 1 stycznia 2006 roku - 890,5 km stanowi tylko 5% sieci dróg krajowych w Polsce, natomiast nakłady na jej modernizację są najwyższe w kraju i w 2006 roku sięgną 10% wszystkich nakładów na drogi krajowe w Polsce.szczegóły inwestycji
7 Stycznia 2006
Premier o drogowych finansach
Jak poinformował premier, wydatki na drogi będą wynikać z przyjętego rozporządzenia o wykorzystaniu środków z Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2006. Jest to o prawie 2 mld zł więcej niż w 2005 r. Kazimierz Marcinkiewicz podkreślił, że w 2005 r. wykorzystano jedynie 63 proc. środków Krajowego Funduszu Drogowego. Premier wyjaśnił, że z przeznaczanych na drogi 5,7 mld zł 1,7 mld zł będzie przeznaczone na autostrady, co oznacza, że w 2006 r. będzie można oddać do użytku ok. 200 km autostrad. Na drogi ekspresowe będzie przeznaczone 2,1 mld zł, na obwodnice - 544 mln zł, a na przebudowę dróg - 1,6 mld zł.
25 Listopada 2005
VAT na mieszkania - decydujące starcie
Trwa walka o niższy VAT na mieszkania. Kraje UE wciąż nie mogą się dogadać w sprawie stawki tego podatku. Europejscy deweloperzy ostrzegają, że jeśli nie będzie porozumienia, ceny mieszkań w wielu krajach mogą mocno skoczyć. W Polsce od 2008 r. nawet o 15 proc. Unijna VI Dyrektywa dotycząca VAT mówi, że każde państwo powinno stosować dwie stawki - standardową (od 15 proc. wzwyż) i obniżoną (od 5 proc.). Ale wiele krajów starej Unii, m.in. Francja, Wlk. Brytania, Irlandia, wynegocjowało sobie jeszcze w latach 90. rozmaite wyjątki, m.in. na mieszkania i usługi budowlane. W styczniu 2006 r. okresy przejściowe mają wygasnąć, ale państwa te wcale nie chcą z nich zrezygnować. Kraje nowej Unii czują się więc pokrzywdzone. Wprawdzie np. Polska wywalczyła prawo stosowania obniżonej stawki VAT na wszystkie mieszkania i remonty mieszkań do 2008 r., ale np. Czesi musieli podnieść podatek. Żeby to uporządkować, Komisja Europejska zaproponowała gruntowną reformę VI Dyrektywy. Niższa stawka VAT dotyczyłaby wszystkich mieszkań oraz usług budowlanych związanych z mieszkaniami. Trafiłyby na nią także dostawy prądu, gazu i wody. Dla Polski ta propozycja jest korzystna, ale część państw kręci nosem. Niemcy, Szwecja, Austria, Dania i Słowacja w ogóle nie zgadzają się na rozszerzenie "ulgowej" listy, bo niemal nie stosują obniżonych stawek. Rządy tych państw boją się, że po nowelizacji Dyrektywy lokalne lobby budowlane oraz opozycja natychmiast upomną się o niższe stawki. Zobacz mapę mieszkań w Europie
17 Listopada 2005
Nowy minister o autostradach
Nowy minister transportu i budownictwa Jerzy Polaczek zapowiedział , że budowa autostrad będzie współfinansowana, oprócz budżetu państwa oraz wsparcia unijnego, przez emisję obligacji. Nie zakładamy natomiast mechanizmu podwyżek akcyzy na paliwa, który miałby finansować akurat budowę autostrad - powiedział dziennikarzom minister.
Jego zdaniem, nowy system finansowania autostrad da np. szansę na przyspieszenie planowanego terminu zakończenia budowy całej autostrady A-1 z 2013 r. - do 2010 r.
Polaczek zapewnił, że rząd respektuje umowę z Gdańsk Transport Company (GTC) na realizację I etapu A-1 między miejscowościami Rusocin a Nowe Marzy, o długości ponad 89 km. Średni koszt budowy jednego kilometra wyniesie 5,6 mln euro. Ten odcinek autostrady ma być gotowy w 2008 r.
14 Października 2005
Dobre rokowania dla budowlanej koniunktury.
Według analityków już w roku 2006 może rozpocząć się prawdziwy rozkwit sektora budowlanego. Szczególnie w dużych aglomeracjach istnieje duży niedosyt nowych mieszkań i terenów pod zabudowę jednorodzinną. Jednocześnie coraz to bardziej atrakcyjne stały się kredyty mieszkaniowe. Czy długo oczekiwany boom nareszcie przyjdzie? Jeśli nie teraz to kiedy ,jeśli nie my to kto?
21 Września 2005
Nowe pustaki szalunkowe
Zapewne na początku przyszłego sezonu budowlanego pojawią się nowe pustaki szalunkowe. Nasza oferta wzbogaci się pod względem wymiarów i kształtu. Nowe rozwiązanie i obecne, produkowane będą równolegle.
7 Września 2005
Coraz głośniej o hałasie
Zgodnie z polskimi normami w terenie zabudowanym poziom hałasu nie może przekroczyć w dzień 60, a w nocy 50 decybeli (db). Dla miast powyżej 100 tys. mieszkańców te normy wynoszą odpowiednio 65 i 55 decybeli. Z raportu Inspekcji Ochrony Środowiska wynika, że na miejskich ulicach, gdzie przeprowadzano pomiary, poziom hałasu przekracza 70 db, bardzo często jego poziom jest wyższy niż 75 db, a w niektórych przypadkach przekracza nawet 80 db. W wykazie odcinków dróg pozamiejskich, gdzie w dzień hałas przekracza 80 db, a w nocy 75 db, jest aż ponad 250 pozycji. W najbliższych latach powinno się to zmienić za sprawą dostosowywania polskiego prawa do norm Unii Europejskiej. O walce z hałasem będzie coraz głośniej, bo Polska została zobowiązana do opracowania map akustycznych i programów walki z hałasem w tych miejscach, gdzie zostanie stwierdzone przekroczenie norm. Trzeba będzie określić sposób i czas ograniczenia hałasu. Mapy akustyczne i plany walki z hałasem przy drogach krajowych mają być gotowe w 2007 r. Już wykonywane są natomiast mapy akustyczne dla 13 polskich metropolii; Kraków taka mapę ma już od 2 lat. Źródło:Dziennik Polski
21 Sierpnia 2005
Autostrada przez Słowację
Nasi południowi sąsiedzi już za kilkanaście miesięcy ukończą budowę autostrady D1 łączącą Słowację od wschodu do zachodu. Duże tempo robót widoczne jest również na innych budowach dróg ekspresowych.Szczegóły na www.highways.sk
7 Lipca 2005
Sąsiedzi kupują w Polsce
Dzięki korzystnemu przelicznikowi cenowemu ,a także wysokiej jakości produktów coraz więcej klientów ze Słowacji i Czech decyduje się na zakup materiałów budowlanych w naszym kraju. Naszymi klientami ,którzy kupują stropy gęstożebrowe i pustaki szalunkowe na fundamenty są coraz częściej klienci zza południowej granicy.Zdecydowanym liderem jest region Dolnego Kubina na Słowacji.
5 Czerwca 2005
Autostrady w Słowenii i Chorwacji
Niewątpliwie zarówno Słowenia jak i Chorwacja mogą być dla naszego kraju przykładem jak szybko i tanio budować autostrady. Ważne jest również to ,że ich powstanie znacznie skróciło i przyspieszyło trasy wakacyjnych eskapad naszych rodaków. I tak naprzykład z Krakowa najszybciej osiągalny brzeg morza to Adriatyk w Słowenii, a nie niestety nasz rodzimy Bałtyk. Tutaj znajdziecie wszystkie istotne informacje dotyczące autostrad w Słowenii i Chorwacji
15 Maja 2005
Gala Piłkarska.
Na stadionie krakowskie Wisły odbył się niezwykle ciekawy mecz piłkarski z udziałem drużyn Reprezentacji Artystów Polskich ( R A P ) i Międzynarodowej Reprezentacji Skoczków Narciarskich. Nasza firma miała przyjemność zaangażować się medialnie w tej sympatycznej imprezie. Po wyrównanej walce zwyciężyli skoczkowie 1:0 (1:0) po golu zdobytym w 10 minucie przez Roberta Kranjca ze Słowenii.Kapitanem zwycięskiego teamu był Adam Małysz ,drużyny artystów Olaf Lubaszenko. Wsród grających mogliśmy oglądać m.in. Veli Matti Lindstreoma, Floriana Liegla,Jakuba Jandę, Mortena Solema,Cezarego Pazurę, Michała Milowicza,Andrzeja Nejmana i Macieja Dowbora. Bramki skoczków gościnnie bronił Radosław Majdan , a trenerem międznarodowej drużyny był Jerzy Engel. Organizatorem spotkania była m.in. Fundacja Izabeli i Adama Małyszów "Wystarczy chcieć" a dochód przeznaczony został dla chorych dzieci . Piękna pogoda, wspaniała atmosfera , sportowe emocje ,sympatyczne gwiazdy sportu i ekranu ...oby częściej. zapraszamy na fotoreportaż
11 Maja 2005
Kieleckie Targi.
Eksplozja inwesycji drogowych w Polsce spowodowała ,że tegoroczne targi Autostrada Polska 2005 odbywające się w kieleckim Centrum Targowym były pod każdym względem rekordowe.Dopisali zwiedzający, ale przede wszystkim wystawcy.
2 Kwietnia 2005
Przełożone uroczystości.
Niezwykle tragiczne wieści z Rzymu wprawiły naszych rodaków i setki milionów ludzi na całym świecie w smutek i zadumę. Śmierć Ojca Świętego ,każdy z nas odbiera bardzo podobnie jak odejście kogoś najbliższego , ukochanego i bardzo potrzebnego.
Planowana na początek kwietnia impreza z okazji 15-lecia Systemu Techbud została odwołana i przełożona na późniejszy termin.
20 Lutego 2005
III Mistrzostwa
Nowosądecka firma Fakro lider w produkcji okien dachowych była organizatorem III Narciarskich Mistrzostw Polski Branży Budowlanej . Jak co roku impreza odbyła się na stokach Jaworzyny Krynickiej . Organizatorzy zadbali o wszystko począwszy od pogody ,emocji i sportowej walki na smacznej strawie i miłej atmosferze kończąc. W klasyfikacji drużynowej zwyciężyła tradycyjnie krakowska firma Kapex ,a na podium znalazła się również Politechnika Krakowska i firma Skobud. Współorganizatorami imprezy były : P Z N i Polska Izba Przemysłowo - Handlowa Budownictwa.
10 Lutego 2005
Kraków i Wrocław na czele.
Pomału,ze względu na mroźny finisz zimy rozpoczyna się sezon budowlany , a właściwie okres przygotowawczy do niego. Klienci starają się dokładnie przeanalizować wszystkie koszty związane z budową domu.Jako firma przygotowujemy oferty cenowe na dziesiątki zapytań od klientów zainteresowanych naszymi produktami. W tym sezonie potwierdza się kluczowa rola w sprzedaży projektów powtarzalnych biur architektonicznych z Krakowa i Wrocławia. Zapraszamy na ich strony : Archeton , Archipelag , Horyzont , Archigraph , Archon , Atrium , Domus , KB Projekt , LK & Projekt ,
M & L Lipińscy , Agrobisp .
17 Stycznia 2005
Miliardy na drogi!
Na inwestycje drogowe - autostrady, drogi ekspresowe, obwodnice - rząd przeznaczył do końca przyszłego roku gigantyczną kwotę 12,5 mld zł. Tyle pieniędzy nasze drogi jeszcze nie widziały. Tyle że część tych pieniędzy trzeba jeszcze pożyczyć i zadbać o wykonanie wszystkich zaplanowanych inwestycji. Wkrótce nasze drogi powinny się przemienić w gigantyczny plac budowy. W tym tygodniu rząd w specjalnym rozporządzeniu rozdzielił na ten i przyszły rok pieniądze na poszczególne inwestycje drogowe finansowane z pieniędzy Krajowego Funduszu Drogowego. W 2005 r. na inwestycje na drogach krajowych trafić ma 6 mld 194 mln zł, a w 2006 - prawie 6 mld 291 mln zł.W kwotach tych zawarte są również wydatki na infrastrukturę związaną z ochroną środowiska m.in. ekrany akustyczne. mapa inwestycji w 2005 roku
29 Grudnia 2004
Czas na projekty
Przełom roku to tradycyjnie ożywiony okres dla biur projektowych oferujących projekty domów jednorodzinnych.Na naszych stronach prezentujemy kilkadziesiąt popularnych projektów zrealizowanych już z udziałem naszych produktów wraz z zestawieniami pustaków szalunkowych na fundamenty i stropów gęstożebrowych.
5 Grudnia 2004
Internetowe kamery na drogach.
Dzięki krakowskiej firmie Traxelektronik możemy na bieżąco śledzić sytuację pogodową na drogach całej Polski.Sieć kamer zainstalowanych na głównych trasach naszego kraju stwarza nowe niograniczone możliwości kontroli ruchu i sytuacji pogodowej. Dla przykładu obraz z kamer w Małopolsce .
18 Listopada 2004
Francuskie doświadczenia w dziedzinie akustyki.
W gościnnych pomieszczeniach hotelu Campanille w Krakowie odbyło się bardzo ciekawe spotkanie na ,którym francuskie firmy przedstawiły swe doświadczenia w zagadnieniach związanych z akustyką.Spotkanie odbyło się z inicjatywy firmy UBIFRANCE Trwające prawie cały dzień interesujące prezentacje francuskich partnerów potwierdziły również tezę ,iż w tej dziedzinie nasze polskie rozwiązania co najmniej dorównują tym stosowanym we Francji. Natomiast nie można tego niestety powiedzieć o naszych winach. Francuscy gospodarze zrobili wszystko aby nam to udowodnić.
10 Listopada 2004
Stropy gęstożebrowe w natarciu.
W bieżącym sezonie budowlanym na rynku budowlanym wyraźnie widać ogromną ekspansję stropów gęstożebrowych.Według niektórych dostępnych danych już w ponad 50% wszystkich domów jednorodzinnych wybudowanych w tym roku zastosowano to rozwiązanie. Dzieje się tak zapewne z wielu względów ,jednak przede wszystkim górę bieże ekonomia oraz doskonała jakość i ogólna dostępność stropów. Również duża część gotowych projektów domów jednorodzinnych proponowanych przez najpopularniejsze biura projektowe zawiera stropy gęstożebrowe. Niebawem na naszej stronie zaprezentujemy najczęściej realizowane projekty wraz z zestawieniem i wyceną stropów gęstożebrowych TECHBUD.
5 Listopada 2004
Nowa koncepcja "Wschodniej Obwodnicy Krakowa".
W krakowskiej GDDKiA powstał nowy projekt części ekspresowej drogi S7 będącej de facto wschodnią obwodnicą naszego miasta. Całkowita długość trasy ma wynieść 38,4 km od obwodnicy Słomnik do "węzła Bieżanów" w ciągu autostrady A-4. Inwestycja ta powinna zostać zrealizowana w ciągu najbliższych 5-6 lat . Droga S7 przebiegać będzie w bezpośredniej bliskości naszych zakładów produkcyjnych. Zobacz mapkę przebiegu trasy
31 Października 2004
Koniunktura w branży budowlanej.
Ogólna koniunktura w budownictwie w październiku 2004 jest oceniana nie tylko lepiej niż we wrześniu, ale także lepiej niż w analogicznym miesiącu w ciągu ostatnich siedmiu lat.Przyczyną takiej sytuacji jest szybszy niż we wrześniu wzrost bieżącego portfela zamówień na roboty budowlano-montażowe oraz wzrost bieżącej produkcji. Poprawę koniunktury zasygnalizowało 28 proc. badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 13 proc. (we wrześniu odpowiednio 27 i 14 proc.).Nie tylko bieżący portfel zamówień, ale także prognozy na najbliższe trzy miesiące są lepsze dla przedsiębiorstw państwowych niż prywatnych. Korzystnie i lepiej niż we wrześniu jest oceniana produkcja budowlano-montażowa (lepiej przez firmy państwowe)Dobra jest także bieżąca sytuacja finansowa przedsiębiorstw budowlano-montażowych , przy czym lepiej oceniają ją firmy sektora publicznego i właśnie te firmy przewidują dalszą poprawę w ciągu najbliższych trzech miesięcy. W tym samym okresie ma nastąpić wzrost cen realizacji robót budowlano-montażowych; większe tempo tego wzrostu prognozują firmy prywatne. Źródło: GUS
6 Września 2004
MOTA-ENGIL Engeharia E Construcao SA przebuduje Zakopiankę.
Dla kierowców na "zakopiance" wkrótce rozpocznie się kolejny trudny okres. Jeszcze jesienią mają rozpocząć się prace przygotowawcze na odcinku Myślenice - Lubień. Przetarg wygrała portugalska firma, która zaoferowała najtańszą ofertę za przeszło 295 mln. Tkwienie w korkach ułatwi myśl, że za dwa lata ten odcinek zmieni się nie do poznania Umowa z wykonawcą zostanie podpisana w tym miesiącu. W ciągu 26 miesięcy Portugalczycy z MOTA-ENGIL Engeharia E Construcao SA zbudują ponad 12-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej do granicy między Pcimiem a Lubniem. Nie jest to jednak koniec prac. Wiosną odbędzie się drugi przetarg na budowę dalszego, 4-kilometrowego odcinka z obwodnicą Lubnia. Całość ma być gotowa pod koniec 2006 roku. - Zakres całej inwestycji, tzn. I i II etapu, obejmuje budowę dwujezdniowej drogi o parametrach ekspresowej, w tym obwodnicy Lubnia o długości 3,2 km, budowę trzech węzłów drogowych dwupoziomowych (Stróża, Pcim, Lubień), 15 obiektów mostowych oraz urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych.
4 Września 2004
Letnie Grand Prix w skokach narciarskich w Zakopanem.
Adam Małysz kolejny raz pokazał ,że jest prawdziwym mistrzem i w bezdyskusyjny sposób zwyciężył w konkursie skoków narciarskich w ramach letniego Grand Prix.Nasza firma miała przyjemność zaangażować się medialnie w tą wspaniale zoorganizowaną imprezę z udziałem kilkudziesięciu tysięcy kibiców zgodnie uważanych za najlepszych na świecie.Trudno opisać atmosferę panującą w trakcie konkursu ,tam trzeba było być. zapraszamy na fotoreportaż
17 Sierpnia 2004
Druga nitka "Zakopianki" już niebawem.
W dniu wczorajszym otwarto koperty ofertowe sześciu firm startujących w przetargu na modernizację fragmentu "Zakopianki" na odcinku Myślenice - Lubień.Ten 12,5 kilometrowy odcinek najbardziej "oblężonej" drogi w kraju ma być gotowy pod koniec 2006 roku. Pod koniec miesiąca wyłoniony zostanie zwyciężca zatwierdzony przez Ministerstwo Infrastruktury RP.Na modernizowanym odcinku przewidziano ponad 30.000 metrów kwadratowych ekranów akustycznych w dużej części w systemie Techbud.Wielu kierowców często podróżujących "Zakopianką"zastanawia się nad koncepcją budowy drugiej nitki na tym odcinku. Jak to wygląda w przedsięwzięciach gdzie pieniądze nie stanowią głównego problemu możecie Państwo zobaczyć na stronie dotyczącej budowy wiaduktu w ciągu nowej francuskiej autostrady A75 pomiędzy Clermont-Ferrand i Beziers, długi na 2460 metrów ,a przede wszystkim wysoki na 343 metry jest najwyższym wiaduktem autostradowym na świecie. Zobacz Viaduc de Millau w całej krasie.
1 Maja 2004
Witamy Europę.
Jesteśmy w Unii Europejskiej.Ta data dla niektórych kontrowersyjna na pewno jednak stanie się jedną z tych podstawowych na lekcjach historii. Łatwiej być może na początku nie będzie ,ale możliwości rozwoju są w zasadzie nieograniczone. W tym bardzo istotnym dla Nas wszystkich Polaków dniu chcielibyśmy życzyć wszystkim naszym kooperantom ,przyjaciołom i klientom samych sukcesów w nowej rzeczywistości.
21 Kwietnia 2004
Targi Budowlane - Vatowe Last Minute.
Od jutra rozpoczynają się XXIII KRAKOWSKIE TARGI BUDOWLANE - WIOSNA 2004. Impreza odbywa się na terenie Stałej Wystawy Budownictwa CHEMOBUDOWA S.A. przy ulicy Klimeckiego. Na pięć minut przed podwyżką podatku VAT będzie to jedna z ostatnich okazji do podjęcia decyzji o kupnie określonych materiałów budowlanych.Targi potrwają do niedzieli 25 kwietnia w godzinach od 10 do 18. Zapraszamy do naszych stoisk przy "Domu Dostępnym" oraz na terenie otwartym przy pawilonie A.
10 Marca 2004
Niezwykła podwyżka cen stali zbrojeniowej .
Prawie o 50 % podniosły Huty Stali cenę na stal zbrojeniową z początkiem bieżącego miesiąca. Przewiduje się również kolejną znaczącą podwyżkę w ciągu najbliższych dni. Ta drastyczna i niespodziewana podwyżka wprowadziła niepokój i zamieszanie w branży budowlanej.
15 Lutego 2004
O naszym szefie w : KTO jest KIM w Krakowie .
Najpopularniejsza gazeta codzienna Małopolski "Dziennik Polski" prezentuje w wydaniach niedzielnych osoby szczególnie zasłużone dla Krakowa i regionu. Z prawdziwą i nie skrywaną satysfakcją przyjęliśmy fakt ,że pośród nich znalazł się również nasz szef inż. Henryk Czaja - nasza opinia może być postrzegana w tym przypadku jako mało obiektywna ,ale musimy podkreślić, iż ten wybór był ze wszechmiar słuszny. ( a oto fragment lektury )
30 Stycznia 2004
"Puchar Dolomitów" młodych narciarzy i snowboardzistów .
W trakcie zimowych ferii dzieci i młodzieży we włoskiej Cortinie d'Ampezzo na olimpijskich stokach Pomedes - Duca d'Aosta (web kamera) rozegrany został "Puchar Dolomitów" dla młodych narciarzy i snowboardzistów. Uczestnikami zawodów była młodzież przebywająca na obozie zimowym z krakowską firmą LUKA SPORT. Nasza firma miała nieskrywaną przyjemność ufundowania nagród dla zwyciężców. Najszybszą narciarką na trasie slalomu giganta została Joanna Staszczak ,narciarzem Jakub Bogucki,wsród snowboardzistów prym wiedli Natalia Zarawska i Piotr Zygmunt. Wspaniała słoneczna pogoda ,rewelacyjnie przygotowane trasy i walka o setne sekundy ,takich ferii się niezapomina. - fotoreportaż z imprezy
6 Stycznia 2004
VAT 7% tylko do 30 Kwietnia 2004 roku.
Wszystko jest jasne ,obniżona stawka VAT-u na materiały budowlane przestanie obowiazywać z dniem 1 Maja 2004 roku i będzie wynosić niestety 22%.Pomimo dyskusji i jawnych protestów części polityków ta wiadomość stała się faktem. Branża budowlana oczekuje w związku z tym zwiększonego ruchu na początku sezonu budowlanego jak również z dużym niepokojem patrzy na to co będzie później.
18 Grudnia 2003
Stropy gęstożebrowe TECHBUD w projektach ARCHETONU.
Dzięki podpisanej dzisiaj umowie z Biurem Projektów ARCHETON w nowych projektach domów jednorodzinnych tej firmy będą zastosowane stropy gęstożebrowe Techbud. Krakowska firma ARCHETON od lat lideruje na krajowym rynku projektów domów jednorodzinnych.
15 Października 2003
Fibermesh w elementach ściennych
Do elementów ściennych CS-24 i pochodnych od przyszłego sezonu budowlanego będą dodawane w procesie produkcji włókna polipropylenowe FIBERMESH. Polepszają one znacząco właściwości fizyczne produktów (zobacz charakterystykę) Od lat stosowane są przy produkcji naszych elementów dźwiękochłonnych z trocinobetonu odmiany 1200.
27 Września 2003
Zawody wędkarskie o Puchar Jesieni
Na starorzeczu Rudawy rezegrano zawody wędkarskie o Puchar Jesieni.Impreza ta ( zorganizowana przy naszym współudziale )była częścią Dnia Działkowca P.O.D."Nad Rudawą" .Spore grono startujących,przyjemna aura i ryby ,które może nie masowo ,ale pojawiały się na brzegu wszystko to sprawiło ,że była to udana impreza.Dodajmy również ,że zwyciężcą został Przemek Czaja na codzień jeden z szefów Techbudu,łowiąc ponad pięćdziesiąt ryb. Fotoreportaż
Wrzesień 2003
Podglądamy Słoweńców
Dzięki uprzejmości słoweńskich inżynierów z firmy PRIMORJE przedstawiciele naszej firmy mieli możliwość zwiedzania placu budowy brakujących fragmentów autostrady łączącej Maribor ze słoweńskim wybrzeżem Adriatyku.Ta dość trudna od strony technicznej inwestycja złożona w dużej mierze z tuneli i wiaduktów jest płatna i to niestety w kilku miejscach. Rekompensuje to jej doskonała nawierzchnia i nowoczesna infrastruktura ,a przede wszystkim użeka wspaniałymi widokami. Nasza uwaga skierowana była głównie na ekrany akustyczne i inne elementy ochrony środowiska. Jednak największe wrażenie robi budowa wiaduktu Crni Kal ( zobacz zdjęcia ) o długości 1065 metrów i maksymalnej wysokości 87 metrów.
30 Sierpnia 2003
10 lat krakowskiego ZILMEXU !
Krakowskie centrum budowlane ZILMEX obchodzi dziesięciolecie swojej działalności. Z tej też okazji jubilaci zoorganizowali wspaniały piknik na obiektach K.S. Hutnik. Wiele atrakcji i dobra pogoda były gwarantem dobrej zabawy.
16 Czerwca 2003
Śląsk się buduje !
Ze względu na bliskość i doskonałe połączenie ( choć płatne niestety ) naszymi częstymi klientami są mieszkańcy Śląska. Procentowy ich udział ma stałą tendencje wzrostową. Liderem wśród składów budowlanych oferujących nasze produkty na tym terenie jest DEKORGIPS mający swe oddziały w Dąbrowie Górniczej ,Tychach ,Katowicach i Olkuszu.
21 Maja 2003
Podhale lideruje !
Klienci indywidualni ,firmy wykonawcze oraz składy budowlane z Powiatu Nowotarskiego zdecydowanie przodują w rankingu sprzedaży naszych produktów na terenie Województwa Małopolskiego. Znany raczej z tradycyjnych rozwiązań rynek budowlany szczególnie upodobał sobie stropy gęstożebrowe i przede wszystkim uniwersalne pustaki szalunkowe na fundamenty i ściany piwnic.
30 Kwietnia 2003
Międzynarodowy Dzień Walki z Hałasem.
Ostatni dzień kwietnia to Międzynarodowy Dzień Walki z Hałasem.W naszym kraju nie ma tradycji kultywującej tę datę.Wraz z rosnącą świadomością szkodliwości hałasu i inwestycjami wspomagającymi walkę z tym ogromnym dla ludzkiego zdrowia zagrożeniem przyjdzie z pewnością czas na celebrowanie ( naturalnie po cichu ) tego dnia.
30 Kwietnia 2003
Nareszcie Wiosna !!!
Po jednej z najdłuższych od lat zim,wraz z wyraźnym ociepleniem pojawiła się nareszcie wiosna. Cieszy świeża zieleń traw i liści , przykuwają wzrok kolorowe kwiaty. Po pięciu śnieżnych i mroźnych miesiącach takie widoki zdecydowanie nastrajają wszystkich nas bardziej optymistycznie(Zobacz galerie) Ruszyła również Budowlana Wiosna również długo wyczekiwana w branży. Będzie to ostatnia Wiosna z Vatem 7% na materiały budowlane bowiem od 1 stycznia 2004 obowiązywać będzie stawka 22%.
24 Kwietnia 2003
Rozstrzygnięcie konkursu
W trakcie trwających XXI Krakowskich Targach Budowlanych w Centrum Targowym CHEMOBUDOWA S.A. odbyło się uroczyste rozstrzygnięcie konkursu plastycznego dla dzieci Organizatorem i animatorem tej ogólnopolskiej imprezy jest krakowski Archeton. Fundatorami nagród dla młodych laureatów obok naszej firmy były Silka i Euronit. Medialnie patronowały Gazeta Wyborcza i Radio Wanda. Wszystkie nagrodzone prace ( zobacz galerie ) prezentowane są na wystawie czynnej w trakcie trwania targów na antresoli pawilonu wystawowego A. Zobacz fotoreportaż z rozdania nagród
11 Marca 2003
Przekształcenie Przedsiębiorstwa w spółkę jawną:
Z dniem 11 Marca 2003 Przedsiębiorstwo Budowlane TECHBUD spółka cywilna przekształciło się w spółkę jawną o pełnej nazwie: Przedsiębiorstwo Budowlane TECHBUD Henryk Czaja , Przemysław Czaja spółka jawna.
23 Lutego 2003
Mistrzostwa Polski Branży Budowlanej w narciarstwie alpejskim:

Jaworzyna Krynicka gościła po raz pierwszy organizowane Mistrzostwa Polski Branży Budowlanej w narciarstwie alpejskim. Dzięki wspaniałej pogodzie i doskonałej atmosferze impreza ta zasłużyła wyłącznie na słowa pochwały. Organizatorem była nowosądecka firma Fakro przy współudziale Polskiego Związku Narciarskiego jak również Polskiej Izby Przemysłowo - Handlowej Budownictwa. ( fotoreportaż z Mistrzostw )

07 Lutego 2003
Puchar Niskich Tatr w narciarstwie alpejskim dzieci i młodzieży:

Przy ładnej pogodzie i we wspaniałych warunkach śniegowych rozegrano zawody w narciarstwie alpejskim w stacji narciarskiej Myto pod Dumbierom .Organizatorem zawodów w ramach obozów feryjnych jest firma LUKA SPORT Współsponsorem zawodów była Nasza firma . zobacz wyniki zawodów

07 Stycznia 2003
Perlit najpopularniejszym wypełniaczem do elementów ściennych CS-24:

Perlit dzięki swym rewelacyjnym właściwościom stał się w roku 2002 najpopularniejszym wypełniaczem do pustaków ściennych CS-24. Bardzo ciepły , całkowicie odporny na czynniki zewnętrzne,atrakcyjny cenowo materiał izolacyjny zobacz jego właściwości.

15 Grudnia 2002
Świąteczne Mistrzostwa Krakowa w pływaniu dla dzieci i młodzieży:

Zorganizowane wspólnie przez LUKA SPORT i YMCA Kraków Świąteczne Mistrzostwa Krakowa w pływaniu zgromadziły na starcie ogromną rzeszę młodych adeptów tego sportu. Następczynie i następcy Otylii Jędrzejczak i Bartosza Kizierowskiego rywalizowali ze sobą w prawdziwie sportowym duchu ,a całość imprezy z jej oprawą i organizacją pozostanie zapewne na długo w pamięci młodych sportowców. Fundatorami nagród były krakowskie firmy pośród nich nasza. Zobacz zdjęcia z Mistrzostw

Grudzień 2002
Krakowski GAMBUD lideruje w sprzedaży:

Koniec sezonu budowlanego to czas podsumowań i bilansów. Krakowski GAMBUD sprzedał w 2002 roku najwięcej uniwersalnych pustaków szalunkowych TECHBUD CS-10-U spośród wszystkich składów budowlanych w naszym mieście.

Listopad 2002
Pustaki szalunkowe CS-10-U już w sześciuset domach jednorodzinnych:

Produkowane od jesieni 1998 roku uniwersalne pustaki szalunkowe TECHBUD CS-10-U zastosowało już sześciuset inwestorów indywidualnych w domach jednorodzinnych jako materiał na fundamenty i ściany piwnic. Swoją popularność zawdzięczają przede wszystkiem względami ekonomicznymi jak również wysoką jakością.

Październik 2002
Belka stropowa o "numerze bocznym" 400.000 :

W tym miesiącu wyprodukowano belkę stropową do stropu gęstożebrowego TECHBUD o "numerze bocznym" 400.000. W sposób bardzo obrazowy naszą produkcję można zobaczyć pod naszym linkiem O produkcji inaczej

Wrzesień 2002
Spotkanie z firmą z Ameryki Północnej :

Dzięki instytucjom samorządowym miasta Krakowa stworzono płaszczyznę do wymiany doświadzczeń pomiędzy naszą firmą ,a kanadyjsko-amerykańskim konsorpcjum specjalizującym się w produkcji prefabrykatów betonowych PSI Partnerzy zza oceanu szczególnie zainteresowani są współpracą w dziedzinie ekranów akustycznych i trocinobetonu.

Sierpień 2002
Autostrada przez Chorwację :

Trwa jedna z najważniejszych inwestycji drogowych Europy. Zatłoczona ponad wszelkie normy znana doskonale również polskim turystom "Jadranska Magistrala" wkrótce doczeka się "oswobodzicielki" dzięki czemu podróż z Zagrzebia do Trogiru czy Dubrownika skróci się diametralnie ,a przede wszystkim stanie się bardziej bezpieczna. TECHBUD KRAKÓW jako producent elementów ekranów akustycznych uczestniczył wspólnie z chorwacką firmą wykonawczą w spotkaniu z projektantami i inwestorami tej gigantycznej inwestycji.

Lipiec 2002
Już Ponad 100 składów budowlanych na południu kraju oferuje nasze produkty:

Podpisano kolejne umowy ze składami budowlanymi na przedstawicielstwo w sprzedaży naszych produktów. Pod koniec lipca ilość składów budowlanych mających w swej ofercie produkty TECHBUD-u przekroczyła 110. Znakomita ich większość należy do PSB

6-9 Czerwca 2002
Spotkanie we francuskim Bordeaux z producentami i dystrybutorami materiałów budowlanych:

Dzięki uprzejmości naszych francuskich kooperantów mieliśmy możliwość uczestniczenia w ciekawym spotkaniu dotyczącym tematyki materiałów budowlanych. Francja obok Niemiec jest największym budowlanym rynkiem Europy. Miasto Bordeaux kojarzy się ze światowym centrum doskonałych win, nasza wizyta potwierdziła tą opinię jak również dała nam obraz prawdziwej potęgi francuskiego rynku budowlanego.

1-5 Maja 2002
Salzburskie Sympozjum na temat ekranów akustycznych:

Na prywatne zaproszenie przedstawiciele naszej firmy uczestniczyli w bardzo ciekawym spotkaniu w Salzburgu dotyczącym ochrony przed hałasem komunikacyjnym. Spotkanie zorganizowane w przepięknej wiosennej scenerii alpejskiej przyrody oprócz wartości czysto zawodowych ,pozostawiło wspaniałe wspomnienie. Austria to kraj w ,którym znajduje się statystycznie najwięcej ekranów akustycznych na jeden kilometr drogi pośród państw europejskich. Obecnie najpopularniejszymi rozwiązaniami są ekrany wykonane z drewnobetonu (trocinobetonu) ,betonu i drewna. Zdecydowanie w odwrocie znalazły się panele metalowe.

13 kwiecień 2002
Zakończenie XIV Ligi Dzieci Szkolnych w Narciarstwie Zjazdowym:

TECHBUD jest oficjalnym sponsorem Ligi Dzieci Szkolnych Małopolskiego Związku Narciarskiego 2001/2002 w Narciarstwie Zjazdowym. W ramach tegorocznej Ligi, odbyły się 4 edycje, rozgrywane na stokach Białki Tatrzańskiej, Długiej Polany i na Zadziale w Nowym Targu . Uroczyste zakończenie Ligi odbyło się 13 kwietnia 2002 w siedzibie Klubu LUKA SPORT, przy ulicy Makowskiego 1 w Krakowie.

11 kwiecień 2002
Początek promocji stropu TECHBUD w Tygodniku Podhalańskim:

Firma TECHBUD wraz z krakowskim biurem projektowym ARCHIGRAPH i producentem betonu komórkowego ze Skawiny - firmą PREVAR, rozpoczyna akcję promocyjną projektu domu firmy ARCHIGRAPH, jak również materiałów ściennych i stropowych firm PREVAR i TECHBUD KRAKÓW. Materiał reklamowo-informacyjny będzie ukazywał się co dwa tygodnie na łamach Tygodnika Podhalańskiego.

04 kwiecień 2002
Podpisano umowę z firmą DOMBUD:

W związku z coraz większym zapotrzebowaniem na ekrany akustyczne, firma Techbud podpisała umowę z katowicką firmą DOMBUD na produkcję płyt korytkowych do ekranu TECHBUD typ VI oraz na montaż ekranów TECHBUD wszystkich typów. Tym samym Przedsiębiorstwo Budowlane DOMBUD S.A. uzyskało Certyfikat Licencjonowanego Producenta i Wykonawcy Ekranów Akustycznych typu TECHBUD.